Menu

Znaczenie zapachu w marketingu – o czym warto pamiętać przy zakupie środków do sprzątania?

29 kwietnia 2024

Obraz wart jest tysiąc słów, ale wzbogacenie go o doświadczenie zapachu pozwala wzmocnić emocjonalną więź klienta z marką, buduje lojalność, a także w istotny sposób wpływa na zwiększenie sprzedaży.

Czym jest marketing zapachowy?

Zapachy wpływają na zachowania konsumentów, wywołują w nich pozytywne skojarzenia wobec marki, zachęcają ich dłuższego przebywania w danym miejscu oraz inspirują do dokonywania większych zakupów. To nienachalna forma reklamy, która dzięki swojemu dyskretnemu oddziaływaniu potrafi być bardzo skuteczna. Przyjemny zapach działa na podświadomość i wywołuje pozytywne skojarzenia. Dlatego marketerzy coraz częściej i chętniej sięgają po zapach, aby wyróżnić swoją markę wśród innych i trwale przyciągnąć do siebie klientów. W dzisiejszym świecie agresywnej reklamy, to właśnie zapach może być tym doświadczeniem, które przebije się przez krzykliwe i głośne przekazy audiowizualne oraz wpłynie na zwiększenie zapamiętania marki przez klientów i wzrost sprzedaży.

Jak dobrać zapach do specyfiki marki?

Marketing zapachu zaczyna się od dobrania odpowiedniego zapachu do rodzaju przestrzeni i typu produktów. Lawenda działa uspokajająco i relaksująco, dlatego warto ją używać np. w gabinetach SPA czy w salonach kosmetycznych. Mięta czy zapach cytrusów to woń, która kojarzy się ze świeżością i czystością – będzie zatem świetnym rozwiązaniem do zastosowania np. w gabinetach stomatologicznych. Delikatne zapachy kwiatowe doskonale sprawdzą się w sklepach z ubrankami i zabawkami dla dzieci. Salony meblowe mogą sięgnąć po elegancki zapach pomarańczy i bergamotki, a sklep z winami i ekskluzywnymi alkoholami po woń drzewa sandałowego i paczuli. Warto pamiętać o tym, wybierając produkty do sprzątania danego obiektu. Jeśli zależy Ci na uspokajającym zapachu, wybierz nasz kwiatowy SP-100 Floral do mycia wszelkich powierzchni odpornych na działanie wody. Efekt odświeżenia uzyskasz z cytrusowym SP-100 Citro lub E11 Orange. Polecamy również zapoznanie się z naszą najnowszą linią odświeżaczy powietrza Swish Essence.

Warto również pamiętać, że są takie miejsca i branże, które unikają intensywnych zapachów. To przede wszystkim branża spożywcza. W innych branżach kluczowe mogą być natomiast działania pozwalające wyeliminować nieprzyjemne zapachy. Do tego zadania świetnie sprawdzi się Swish Aromx 60 – skuteczny i wydajny eliminator odoru.

Marketing zapachu w praktyce

To dzięki marketingowi zapachu klienci lepiej zapamiętają produkty oraz łatwiej rozpoznają markę wśród wielu innych. Przyjemny zapach poprawia ich nastrój oraz zwiększa poziom zadowolenia. Trzeba pamiętaj jednak także o drugiej stronie medalu – nieprzyjemne zapachy mogą zniechęcić potencjalnych klientów lub gości Twojego obiektu noclegowego. Jeśli poszukujesz skutecznych środków, które wypełnią wnętrza świeżością, sprawdź eliminatory odoru i odświeżacze powietrza od Swish!

Zapisz się na newsletter

Nie przegap nowości

Raz w miesiącu otrzymasz zestawienie nowych artykułów oraz darmowe materiały.

Newsletter

O stronie

Specjalizujemy się w produkcji chemicznych środków czystości i produktów do dezynfekcji. O sprzątaniu wiemy już prawie wszystko! Na naszym blogu chętnie podzielimy się z Wami praktycznymi wskazówkami, które ułatwią Wam walkę z uciążliwym brudem. Dowiecie się, jak efektywnie wykorzystywać profesjonalną chemię do sprzątania i dezynfekcji powierzchni, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów!

Popularne artykuły

Swish Polska sp. z o.o.
Biuro obsługi Klienta
Macierzysz, ul. Sławęcińska 8,
05-850 Ożarów Mazowiecki
Menu
Oferta
Centrum pobierania
Copyright © 2021 - Swish
Projekt strony internetowej stworzyła
Agencja UX Wzór
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram