Obraz wart jest tysiąc słów, ale wzbogacenie go o doświadczenie zapachu pozwala wzmocnić emocjonalną więź klienta z marką, buduje lojalność, a także w istotny sposób wpływa na zwiększenie sprzedaży.
Zapachy wpływają na zachowania konsumentów, wywołują w nich pozytywne skojarzenia wobec marki, zachęcają ich dłuższego przebywania w danym miejscu oraz inspirują do dokonywania większych zakupów. To nienachalna forma reklamy, która dzięki swojemu dyskretnemu oddziaływaniu potrafi być bardzo skuteczna. Przyjemny zapach działa na podświadomość i wywołuje pozytywne skojarzenia. Dlatego marketerzy coraz częściej i chętniej sięgają po zapach, aby wyróżnić swoją markę wśród innych i trwale przyciągnąć do siebie klientów. W dzisiejszym świecie agresywnej reklamy, to właśnie zapach może być tym doświadczeniem, które przebije się przez krzykliwe i głośne przekazy audiowizualne oraz wpłynie na zwiększenie zapamiętania marki przez klientów i wzrost sprzedaży.
Marketing zapachu zaczyna się od dobrania odpowiedniego zapachu do rodzaju przestrzeni i typu produktów. Lawenda działa uspokajająco i relaksująco, dlatego warto ją używać np. w gabinetach SPA czy w salonach kosmetycznych. Mięta czy zapach cytrusów to woń, która kojarzy się ze świeżością i czystością – będzie zatem świetnym rozwiązaniem do zastosowania np. w gabinetach stomatologicznych. Delikatne zapachy kwiatowe doskonale sprawdzą się w sklepach z ubrankami i zabawkami dla dzieci. Salony meblowe mogą sięgnąć po elegancki zapach pomarańczy i bergamotki, a sklep z winami i ekskluzywnymi alkoholami po woń drzewa sandałowego i paczuli. Warto pamiętać o tym, wybierając produkty do sprzątania danego obiektu. Jeśli zależy Ci na uspokajającym zapachu, wybierz nasz kwiatowy SP-100 Floral do mycia wszelkich powierzchni odpornych na działanie wody. Efekt odświeżenia uzyskasz z cytrusowym SP-100 Citro lub E11 Orange. Polecamy również zapoznanie się z naszą najnowszą linią odświeżaczy powietrza Swish Essence.
Warto również pamiętać, że są takie miejsca i branże, które unikają intensywnych zapachów. To przede wszystkim branża spożywcza. W innych branżach kluczowe mogą być natomiast działania pozwalające wyeliminować nieprzyjemne zapachy. Do tego zadania świetnie sprawdzi się Swish Aromx 60 – skuteczny i wydajny eliminator odoru.
To dzięki marketingowi zapachu klienci lepiej zapamiętają produkty oraz łatwiej rozpoznają markę wśród wielu innych. Przyjemny zapach poprawia ich nastrój oraz zwiększa poziom zadowolenia. Trzeba pamiętaj jednak także o drugiej stronie medalu – nieprzyjemne zapachy mogą zniechęcić potencjalnych klientów lub gości Twojego obiektu noclegowego. Jeśli poszukujesz skutecznych środków, które wypełnią wnętrza świeżością, sprawdź eliminatory odoru i odświeżacze powietrza od Swish!
Nie przegap nowości
Raz w miesiącu otrzymasz zestawienie nowych artykułów oraz darmowe materiały.
O stronie
Specjalizujemy się w produkcji chemicznych środków czystości i produktów do dezynfekcji. O sprzątaniu wiemy już prawie wszystko! Na naszym blogu chętnie podzielimy się z Wami praktycznymi wskazówkami, które ułatwią Wam walkę z uciążliwym brudem. Dowiecie się, jak efektywnie wykorzystywać profesjonalną chemię do sprzątania i dezynfekcji powierzchni, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów!
Popularne artykuły